משתמש יקר,
אנו ״גני ילדים ומעונות יום בית יעקב״ (ע"ר), רואה חשיבות עליונה, הן כערך בפני עצמו והן מכוח החוק, בשמירת צנעת פרטיותם של תלמידים, הורים, עובדים, גולשים וכל גורם אחר שמוסר לה מידע אישי, (להלן: ״המשתמשים") ושואפת לנהוג מולם בשקיפות מלאה.
העמותה עושה מאמצים רבים על מנת לשמור כיאות על המידע שנמסר על ידי המשתמשים בשירותיה, והיא נוקטת אמצעים נדרשים כדי לשמור על אבטחת המידע ועל פרטיותם. בהתאם, העמותה שמחה לסקור בפניך את מדיניות הגנת הפרטיות הנוהגת בעמותה וכן את העקרונות המנחים את פעולתה בכל הקשור בשמירה על פרטיותך ופרטיות המידע הנאגר אודותיך. העמותה שומרת ומתעדת מידע רגיש אודות משתמשים הבוחרים בכך כחלק מובנה ממתן שירות באיכות גבוהה ומכוח חובתה לעשות כן על-פי חוק.
העמותה מחויבת, על-פי חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א-1981 (לעיל ולהלן: "חוק הגנת הפרטיות") והתקנות שהותקנו מכוחו וחוקים נוספים, בהגנה קפדנית על פרטיות המידע הנ"ל. בהתאם, שוקדת העמותה למלא אחר דרישות אלה מתוך הבנה שמתן שירות והגנה על פרטיות המשתמש מהווים מקשה אחת בעלת חשיבות עליונה לאיכות השירות הניתן על ידה. בנוסף, העמותה רואה בך, המשתמש, חלק משמעותי ממהלך השימוש בשירותים, ועל כן חשוב לנו שתהיה שותף פעיל, לא רק במסירת המידע, אלא גם שותף למאמצי העמותה להבטיח את שמירת פרטיותך.
המידע המוגן מכוח החוק נאגר במערכות מידע ממוחשבות שמפעילה העמותה. מידע זה מרוכז במערכות ניהול המידע של המשתמש, המנוהלות על-ידי מערכת ממוחשבת שבה נעשה שימוש על-ידי כל נותני השירותים מטעם העמותה. בכל התהליכים, חינוכיים ועסקיים כאחד, העמותה מבצעת פעילותה תוך שמירה קפדנית על הגנת פרטיות המידע. לשם כך נעשה שימוש בטכנולוגיות מתאימות, הגדרת תהליכי עבודה התומכים בדרישות ההגנה, בקרה מתמשכת על-ידי גורמים מקצועיים בעמותה וביקורות תקופתיות לבחינת יעילות ותקפות הטכנולוגיות והתהליכים שנקבעו ועדכונם, ככל שהדבר נדרש.
המידע האישי שמבוקש ונאסף על ידי העמותה הינו מידע אישי שנמסר על-ידי המשתמשים באופן מודע ומרצונם החופשי במסגרת תהליכי יצירת הקשר ו/או אגב הרישום ו/או במסגרת כל תהליך נוסף ו/או אחר שביצעו המשתמשים ביוזמתם. מידע זה הינו בעיקרו מידע שנדרש לפי הדין לצורך מתן השירותים על ידי העמותה. בלעדי המידע הנ"ל לא תוכל העמותה לתת לתלמידים ו/או להוריהם ו/או לעובדי העמותה שירות.
- מקורות קלט למידע, אופן איסופו והגישה אליו:
- איסוף מידע אודות משתמשי העמותה, אגירתו ועיבודו, ובמקרים המתאימים העברת מידע מחוץ לעמותה, נעשים בהתאם לצורכי מתן השירות ובהסכמת המשתמש. כל זאת, במסגרת הסמכויות המוענקות לחברה והחובות החלות עליה על-פי חוקי מדינת ישראל ובפרט חוק הגנת הפרטיות, ובכפוף לסייגים הקבועים בהם.
- העמותה אוספת ושומרת מידע אודות המשתמשים במסגרת מתן השירותים ומכוח חובתה על-פי חוק. סוגי המידע הנאספים והנשמרים במערכות העמותה כוללים:
- פרטי זיהוי: שם פרטי, שם משפחה, תעודת זהות, תאריך לידה.
- פרטי קשר: מספרי טלפון, כתובות דואר אלקטרוני, כתובת מגורים.
- פרטי צוות עובדים: השכלה, עיסוק וניסיון מקצועי, קורות חיים, חוזי העסקה, נתוני שכר, נוכחות ותפקוד מקצועי.
- פרטי התלמיד/ילד: שם, תאריך לידה, מספר תעודת זהות, מידע חינוכי ומידע רפואי רלוונטי למתן השירות החינוכי.
- פרטי תשלום: מידע הנוגע לתשלומים עבור שירותי החברה, לרבות פרטי אמצעי תשלום ככל שנמסרו.
- מידע טכני: מידע אודות השימוש באתר האינטרנט ובמערכות המקוונות של העמותה, לרבות כתובת IP, סוג דפדפן, זמני גלישה ופעולות שבוצעו במערכת.
- מידע נוסף: כל מידע נוסף אודות המשתמש או התלמיד אשר ימסור המשתמש מרצונו או שיידרש לצורך מתן השירות החינוכי.
- במסגרת פעילותה החינוכית, העמותה נדרשת לאסוף ולשמור מידע אודות תלמידים קטינים (מתחת לגיל 18). לפיכך:
- כל המידע אודות קטינים נאסף אך ורק מהוריהם או מאפוטרופוסים חוקיים, במסגרת תהליך ההרשמה ומתן השירותים החינוכיים.
- המידע אודות קטינים נשמר ומעובד בהתאם לדרישות החוק ובהקפדה מיוחדת על הגנת פרטיותם, תוך מינימיזציה של המידע הנאסף למידע ההכרחי למתן השירות החינוכי בלבד.
- גישה למידע אודות קטינים מוגבלת לנותני שירותים בעמותה שתפקידם מחייב זאת בלבד, ובהתאם לעקרון "הצורך לדעת״.
- קיימים מספר מקורות קלט למידע האגור במערכות המידע של העמותה:
- נותני השירותים המקלידים את המידע הנוגע למשתמש, לרבות מידע שנמסר על-ידי המשתמש עצמו, למערכת הממוחשבת המנהלת את המידע של המשתמש;
- נתונים שהמשתמש מעלה לאתר מרצונו ובהסכמתו;
- נתונים המועברים מגורמים חיצוניים מורשים;
- נתונים טכניים של השימוש באתר ועוד.
- שימוש בעוגיות (Cookies) וטכנולוגיות דומות:
- האתר של החברה עושה שימוש בטכנולוגיית Cookies, קבצים קטנים המאוחסנים במכשיר המשתמש ומאפשרים לאתר לזהות את המשתמש ולשפר את חווית השימוש. ה-Cookies הן מידע טכני הנאסף באופן אוטומטי במהלך השימוש באתר האינטרנט ובמערכות הממוחשבות של החברה באמצעות טכנולוגיות מקובלות.
- Cookies משמשות לצרכים הבאים:
- תפעול תקין של האתר והמערכות המקוונות.
- שיפור חווית המשתמש והתאמת המערכת להעדפות המשתמש.
- איסוף נתונים סטטיסטיים על דפוסי השימוש באתר.
- הבטחת אבטחת מידע.
- המשתמש רשאי לחסום או למחוק Cookies באמצעות הגדרות הדפדפן שלו. יחד עם זאת, חסימת Cookies עלולה לפגוע בתפקוד התקין של האתר ובאפשרות לקבל חלק מהשירותים.
- למידע נוסף אודות Cookies ואופן ניהולן, ניתן לפנות למחלקת שירות הלקוחות.
- בעצם השימוש בשירותי העמותה, מסירת מידע אישי לעמותה, או השימוש באתר האינטרנט, מביע המשתמש את הסכמתו למדיניות הגנת הפרטיות ולאיסוף, שימוש ואחסון המידע כמפורט במסמך זה.
- במקרים בהם נדרשת הסכמה מפורשת לאיסוף או עיבוד מידע מסוים, תפנה העמותה למשתמש לקבלת הסכמתו באמצעות טופס ייעודי או אמצעי מתאים אחר.
- המשתמש רשאי למשוך את הסכמתו בכל עת, על-ידי פנייה למחלקת שירות הלקוחות. משיכת ההסכמה לא תחול למפרע על עיבוד מידע שבוצע בתקופה שקדמה למשיכת ההסכמה.
- במקרים בהם משיכת ההסכמה תמנע את המשך מתן השירותים, תיידע העמותה את המשתמש על כך מראש.
- מטרות השימוש במידע:
- כל המידע שיימסר על ידי המשתמשים או מידע שיתקבל ושייאסף במסגרת השירותים יישמר בהתאם להוראות חוק הגנת הפרטיות, התשמ"א – 1981 ובכפוף לחובות או דרישות החוק החלות על העמותה.
- המשתמש מאשר ומסכים כי העמותה תעשה שימוש במידע האישי אודותיו, לרבות באמצעות צדדים שלישיים המעבדים מידע עבורו לפי שיקול דעתו הבלעדי, למטרות הבאות:
- לצורך מילוי החובות המוטלות על העמותה על-פי כל דין.
- לצורך מתן השירותים, (ניהול שוטף של תלמידים, עובדים והורים, טיפול פרטני וחינוכי בתלמידים, תהליכי רישום, שיבוץ והצבת סיוע חינוכי/רפואי, תשלומים וגבייה, ניהול משאבי אנוש ושכר עובדים וכל כיו"ב) לרבות שירותים שהעמותה עשויה להציע בעתיד, וכן כל שירות נלווה או משלים להם.
- לצורך אימות וזיהוי – לאמת את זהות המשתמשים וניהול הקשר עם המשתמשים.
- לצורך ניהול סיכונים וקבלת החלטות – ביחס אל המשתמשים או אל גורמים אחרים.
- לצורך משלוח הודעות, תקשורת עם הורים, דיוור, פרסום והודעות שוטפות.
- לצורך שיווק של תכנים שונים, לרבות חומרים פרסומיים מטעם העמותה.
- לצורך ניהול הליכים משפטיים.
- לצורך עמידה בדרישות כל דין, ובכלל זה עמידה בדרישות רגולציה של משרדי ממשלה ורשויות מענה לצווים או בקשות רשויות ממשלתית, רגולטורית או רשויות מוסמכות אחרות.
- לצורך גילוי, מניעה וטיפול בהונאות, בשימוש לרעה או בפעילות בלתי חוקית או פעילות לא מורשית בשירותים.
- לצורך אבטחת מידע ופעולות לאימות וזיהוי מאובטח.
- לצורך טיפול בתקלות טכניות ומתן תמיכה טכנית.
- לכל מטרה אחרת המותרת לפי דין.
- גישה למידע הנשמר במערכות המידע של העמותה שמור לעובדי העמותה בלבד ואף זו ניתנת בזהירות, תוך הקפדה יתירה על הוראות החוק ורק על-פי "הצורך לדעת" ובמידת הנדרש. כלומר, הרשאת הגישה הינה אך ורק למטרת ביצוע תפקידו של העובד/נותן השירותים בעמותה, כאשר הגישה לסוגי מידע רגישים במיוחד מוגבלת באופן מיוחד, אף מעבר לזה הנדרש בחוק, נוכח הרגישות הרבה הקיימת בתחומים אלה. בהתאם לעקרון האמור, גורמים אשר הגדרת תפקידם אינה מצריכה חשיפתם לנתונים רגישים אינם רשאים לעיין במידע כאמור והגישה הניתנת להם למערכות העמותה מוגבלת בהתאם.
- במסגרת החשיבות שהעמותה נותנת לשותפות המשתמש בנוגע למידע אודותיו, ומעבר לאמצעים שהעמותה נוקטת לצורך הנגשת המידע, מאפשרת העמותה גם לך במקרים מסוימים לנקוט, לפי רצונך, בצעדים שונים על מנת להבטיח שהמידע לא ייחשף בניגוד לרצונך.
- באפשרותך למנוע חשיפת המידע אודותך לגורמים אחרים באמצעות חתימה על טופס ייעודי המאפשר לך לבקש לחסום את האפשרות של נותני שירותים אחרים בעמותה להיות חשופים למידע אודותיך. חשוב לציין, כי חסימת מידע כאמור עלולה לפגוע ולפגום בשירות שתקבל מהעמותה, וזאת עקב חשיבות חשיפת מידע מלא ופרטני בפני נותן השירות, על מנת שזה יוכל להעניק לך את השירות המיטבי.
- עם זאת, אם וככל שתחליט, כי למרות הסיכון שבאי-חשיפת נותני השירותים למידע קודם אודותיך, אתה מעוניין בכך, תוכל לבקש להסיר כל מידע אודותיך דרך פניה למחלקת שירות הלקוחות.
- בנוסף לזכויות העיון והתיקון המפורטות בסעיף 6 לעיל, זכאי המשתמש, בנסיבות מסוימות, לבקש את מחיקת המידע האישי אודותיו מהמערכות.
- בקשה למחיקת מידע תיבחן על-ידי העמותה, תוך איזון בין זכויות המשתמש לבין החובות והאינטרסים הלגיטימיים של העמותה, לרבות חובות שמירת תיעוד על-פי חוק.
- מקרים בהם המשתמש מתנגד לעיבוד מידע מסוים, רשאי הוא להודיע על כך לעמותה באמצעות פנייה למחלקת שירות הלקוחות. העמותה תבחן את ההתנגדות ותפעל בהתאם, ככל שהדבר אינו עומד בסתירה לחובותיה על-פי חוק.
- יובהר, כי במקרים מסוימים, מחיקת מידע או הפסקת עיבודו עלולים למנוע את המשך קבלת השירותים מהעמותה.
- דרכי שמירת מידע בעמותה:
- המידע הרגיש אודות כל משתמשי העמותה נשמר במערכות המחשוב של העמותה. למערכות אלה הוגדרו ויושמו דרישות אבטחת מידע טכנולוגיות, המתאימות לרמה הגבוהה ביותר של הגנת המידע הנדרשת במערכות מסוגן. דרישות אלה נבדקות ומבוקרות באופן שוטף.
- חומר ארכיוני מאוחסן במתקן מאובטח. דרישות האבטחה למתקן נקבעו על סמך החובה החוקית להגן על המידע המאוחסן בו כפי הנדרש על-פי חוק.
- נוהלי אבטחת המידע
- בעמותה הונהגו וקיימים נוהלי אבטחת מידע, שעל פיהם פועלת העמותה ואשר מטרתם לעגן את תפיסת העמותה בנושא אבטחת המידע ולקבוע את מחויבותה לנושא זה במישורים הניהוליים, תוך שילוב היבטים תפעוליים ותכנוניים. נהלים אלה מהווים את תשתית הפעילות ליישומה בפועל של מדיניות אבטחת המידע בעמותה.
- מערכת הנהלים וההוראות מתייחסת למכלול ההיבטים הטכנולוגיים והתהליכיים, שכל אחד מהם עוסק בנושא ספציפי של פעילות אבטחת המידע. למשל: מידור, זיהוי, הרשאות משתמשים, ניהול מאגרים ומדיניות סיסמאות, נוהל הכנסת מערכת מידע חדשה ונוהל להעברת מידע.
- העמותה משקיעה רבות לצורך שמירה על אבטחת המידע, לרבות באמצעות מנגנונים ומערכות טכנולוגיות שמטרתם לסייע בהגנה מפני דליפת המידע, גישה ושימוש לא מורשה בו, וכן מפני העברה, חשיפה, העתקה ומחיקה של מידע. ואולם, בעוד שיש במאמצים אלה כדי לצמצם את הסיכונים הקיימים, לא ניתן להתחייב כי השירותים המקוונים יהיו חסינים באופן מוחלט מפני פעולות אלה, ולא תהיה כל אחריות לכל נזק שייגרם למשתמשים או למי מטעמם עקב כך.
- המשתמש מצהיר כי הוא מודע לכך שתמיד קיים סיכון מסוים בשירותים המבוססים על עיבוד מידע, בפרט בעת העברתו ברשת האינטרנט, והוא מסכים למסירת המידע ואיסופו בהתאם להוראות מדיניות הפרטיות והדין ונוטל על עצמו את הסיכון לקיומם של אירועי אבטחת מידע אשר בעקבותיהם תושפע סודיות, שלמות או זמינות המידע כאמור.
- במסגרת השירותים המקוונים, לדוגמה לצורכי רישום ושימוש בחשבון אישי, המשתמשים יידרשו למסור ולהזין פרטי מידע, כגון שם משתמש וסיסמה אישית. מובהר כי על המשתמשים לשמור בסודיות מלאה על שם המשתמש והסיסמה שלהם, והם מתחייבים שלא לגלותם ולא לאפשר עשיית שימוש בהם בידי גורמים אחרים. המשתמשים יהיו האחראים המלאים והבלעדיים לכל שימוש שיעשה בשירותים המקוונים על-ידם, מטעמם או בשמם, לרבות תוך שימוש בשם המשתמש והסיסמה שלהם.
- בירור או פנייה בנושא הגנת הפרטיות
אם אתה מבקש לבדוק את היבטי הגנת הפרטיות לגבי מידע הנשמר אודותיך בעמותה או לפנות בכל נושא בקשר לכך או ליצור קשר עם גורמי אבטחת מידע בנושאים שונים, באפשרותך לפנות למחלקת שירות הלקוחות, וזו תעביר את פנייתך לבירור מול הגורמים הרלבנטיים.
דרכי יצירת קשר:
דואר אלקטרוני: [email protected]
טלפון: 02-6268888
טופס פניות באתר
- העברת מידע לגורמים מחוץ לעמותה.
- מידע אודות משתמשי העמותה מועבר לגורמים מחוץ לעמותה, בהתאם להוראות החוק, בשלושה מצבים בלבד:
- בהתאם ומתוקף סמכות שניתנה לאותם גורמים על-פי חוק.
- לצורך מתן שירות נאות למשתמש.
- על-פי בקשת המשתמש ובהסתמך על כתב ויתור סודיות חתום על ידו המתיר את העברת המידע.
- העמותה ו/או מי מטעמה ו/או נותני שירותים מטעמה רשאים לשתף ולהעביר לצדדים שלישיים מידע אישי אודות המשתמשים (במידה הנדרשת בלבד), בהתאם למטרות השימוש המפורטות במדיניות פרטיות זו ו/או במסמכי העמותה האחרים החלים על התקשרות המשתמשים עם העמותה ו/או לפי כל דין ולרבות לגורמים הבאים:
- רשויות מוסמכות (כגון משרד החינוך, ביטוח לאומי, רשויות מקומיות וכיו"ב).
- ספקי שירותים מקצועיים (כגון מערכות מחשוב, גבייה, רואי חשבון, יועצים משפטיים).
- מוסדות פיננסיים וספקי תשלומים (כגון: בנקים, נותני שירותי תשלום, חברות כרטיסי אשראי וכו'). חברות ביטוח, לצורך תשלומים והטבות. וכו'.
- קבלני משנה, אך ורק בהתאם להסכמים מחייבים לשמירה על סודיות המידע (לדוגמה, מרפאים פרא-רפואיים).
- גורמים נוספים – כגון במקרים הנדרשים על פי דין, לצורך אינטרס ציבורי חיוני, הגנה על האינטרסים של העמותה, מניעת נזקים, או לצורך הליכים משפטיים.
- במקרה בו העבירה או המחתה העמותה לצד שלישי את פעילותה, זכויותיה או חובותיה כלפי המשתמשים, או כל חלק מהם, ככל שהעברת המידע דרושה לצורך ביצוע פעולות כאמור, ובלבד שצדדים שלישיים כאמור יקבלו על עצמם את ההוראות המפורטות במדיניות פרטיות זו.
- מידע אודות משתמשי העמותה מועבר לגורמים מחוץ לעמותה, בהתאם להוראות החוק, בשלושה מצבים בלבד:
- שינויים במדיניות הגנת הפרטיות
- שינויים במדיניות יבוצעו בהתאם לשינויים בחוק הגנת הפרטיות ובתקנותיו ו/או כל הוראת חוק רלבנטית אחרת, ככל שיהיו, ובהתאם לשינויים המתבצעים בעמותה ו/או הנחיות רגולטוריות בנושא מעת לעת, ויפורסמו בהתאם. כל שינוי כאמור מובא לידיעת הגורמים הנוגעים בדבר, ובמידת הצורך נעשית פנייה ארגונית, לרבות, לפי הצורך, עדכון מסמך זה באתר האינטרנט.
- כמו כן, פועלת בעמותה ועדת רשומות שחברים בה מנהלים בכירים, ואשר תפקידה לדון בבקשות משתמשים לתיקון טעויות טכניות ואחרות ברשומות במערכות העמותה (להלן: "ועדת רשומות"). בנוסף, מוסמכת הועדה לדון בבקשות למתן הרשאות ייחודיות לצפייה במידע בהתאם לצורך. במסגרת שיקוליה שמה הועדה דגש רב על נושא החיסיון וצנעת הפרט.
- זכויות המשתמש לעיין במידע
- כל משתמש זכאי לקבל מידע מהרשומות שלו בדרכים הבאות:
- בקשה לקבלת עותק מהמידע האישי באמצעות טופס ייעודי.
- צפייה בפריטי מידע מסוימים במערכות מקוונות שהעמותה העמידה לרשותו.
- אם משתמש שם לב כי קיימת טעות דפוס או אחרת במידע שבחשבונו, הוא יכול להגיש בקשה לתיקון מידע ברשומה, בהתאם לפרוצדורה שלהלן:
- פניית המשתמש לנותן השירות שתיעד את המידע שתיקונו נדרש.
- נותן השירות, על-פי שקול דעתו וככל שרואה מקום לתיקון המידע שתיעד ברשומה, משתמש בתהליך ייעודי הקיים לנושא זה.
- הבקשה מועברת לדיון בוועדת רשומות.
- החלטת הוועדה מועברת למשתמש.
- כל משתמש זכאי לדרוש את מחיקתו, ככל שהדבר אפשרי לפי החוק.
- כל משתמש זכאי לקבל מידע מהרשומות שלו בדרכים הבאות:
- בקרת המשתמש על פרטיותו
בנוסף על האמור בסעיף 1.5 לעיל, מאחר שהשירות מבוסס ברובו על מערכות ממוחשבות ועל גישה מרחוק למידע (באמצעות אינטרנט, מכשירים סלולאריים וכיו"ב), ומתוך הכרה בחשיבות שיתוף המשתמש בשמירת סודיות המידע אודותיו, אנו מבקשים להמליץ בפניך על פעולות שתוכל לעשות, גם אתה, על מנת לוודא שמירה על פרטיותך ומניעת זליגת מידע אודותיך:
- שימוש בסיסמת גישה אישית למחשב – מספר עקרונות מומלצים:
- על הסיסמה להיות מורכבת מספרות אותיות ועדיף לשלב גם תו מיוחד כמו $ או #
- החלפת סיסמה מעת לעת
- ביטול אופציית "שמירת סיסמאות אוטומטית" במחשב האישי
- שמירה על פרטי משתמש/סיסמה לשירותים מקוונים של העמותה מוגנים מפני גורמים לא מורשים, שמירה על מכשירי המדיה השונים (מחשב נייח/נייד, טלפון סלולארי וכיו"ב) מפני צפייה על-ידי בלתי מורשים.
- התקנת תוכנות ייעודיות למטרת יישום אבטחת מידע במחשב האישי, כגון: אנטי וירוס (Anti Virus), חומת אש (Firewall), הצפנת מידע הכוללת הצפנת כל נתוני הדיסק הקשיח או הצפנה של ספריות/קבצים ספציפיים.
השימוש באתר מהווה ידיעה לאמור במדיניות הפרטיות.
המידע המופיע במסמך זה נעשה בלשון זכר לשם נוחות בלבד והכוונה ללשון זכר ונקבה כאחד.
עדכון אחרון: אוקטובר 2025