מסגרות לגילאי

עולמות חדשים נפתחים
מעונות יום
מעונות יום
מעונות יום
רב תכליתיים
מעונות יום
רב תכליתיים
פמילי – רשת משפחתונים ארצית
___________
פמילי – רשת משפחתונים ארצית
פמילי – רשת משפחתונים ארצית
גני ילדים
תוכנית הלימודים הייחודית של הגנים
נבנית בידי מומחיות החינוך והידע של "בית יעקב" ושל עולם הידע "שתילי אריה", בתיאום עם מחלקת הפיקוח של משרד החינוך. כמו בכל אחת ממסגרות "בית יעקב", גם כאן מוגדרים סטנדרטים גבוהים במיוחד שעל פיהם נבנית סביבת הלמידה ומוגשים התכנים האיכותיים.
כי החזון שלנו, זה לתת את הטוב ביותר – מהבסיס.
גנים בשפות נוספות
מתוך ראייה קהילתית רחבה הוקמו הגנים לילדים שהשפה המדוברת בביתם היא אנגלית או אידיש.
התכנים, המערכים ועזרי הלמידה נבנים בהתאמה שפתית ומנטלית, ומכוונים להעניק לילדים מענה עכשווי מלא עם מבט לעתיד:
בעזרת הגננות, המדריכות והמפקחת, הם גדלים לילדים ישראליים שמשלימים את פערי השפה והתרבות ומוכנים להשתלבות מיטבית בבית-הספר.
כי חינוכו של כל ילד, מכל מקום ובכל שפה, הוא בשבילנו לב העניין.
סדר היום בגן, רשימת המטרות החינוכיות והלימודיות והתוכניות הפדגוגיות, נבנים בליווי צוות ההדרכה והפיקוח, בהתאם לגיל הילדים בגן ולדרישות משרד החינוך –
כך שמכל שעה ופעילות בגן מפיקים הילדים את מירב התועלת. מדי תקופה נבחנים ההישגים, ובמידת הצורך נערכים שינויים והתאמות.
מקצוענות מכל הלב והנשמה – אלה המאפיינים של נשות הצוות בגני "בית יעקב".
הנבחרות שלנו הן לא רק נשות מקצוע מהשורה הראשונה, אלא גם מלאות חום, אהבה ומסירות לשליחות הגדולה: להעניק לילדים בראשית דרכם חינוך יהודי טהור וערכי, ואת מתנות הנצח של יראת שמים, אהבת השם ואהבת ישראל.
הצוות הקבוע בכל גן כולל גננת בעלת הכשרה לחינוך בגיל הרך וסייעת, העובדות חמישה ימים בשבוע. ביום החופשי, ממלאת את מקומן גננת / סייעת משלימה.
בגנים לגילאים הצעירים (3-4) שבהם לומדים מעל 30 ילדים, משובצת סייעת נוספת.
כדי להעניק לילדי הגנים הרגשת בטחון ויציבות, חלק מצוות הגן הקבוע הוא גם צוות הצהרון.
בגנים שבהם משובצים ילדים שעברו ועדת שילוב, משובצת גננת שיח בוגרת מסלול חינוך מיוחד והוראה מתקנת, הבונה את התוכנית האישית של הילד/ה עם צוות הגן.
פסיכולוגית מטעם השפ"ח מלווה את גני החובה ומסייעת במקרים שבהם נשאר הילד שנה נוספת בגן חובה, ובכל צורך נוסף.
את תוכניות ההעשרה בגנים מפעיל צוות מקצועי ומנוסה במגוון תחומים:
ריתמיקה, ג'ימבורי, הפעלה בבעלי חיים, שעת סיפור ועוד.
הנהלת "בית יעקב" בונה מערך השתלמויות שנתי, שבו משתתפות כל נשות הצוות בגנים.
במסגרת ההשתלמויות מקבלות הגננות כלים חדשים לבנייה וליישום של תוכניות לימודים, להתמודדות מיטבית עם אתגרים בגן ובניהולו, לאבחון עדכני ועוד.
גני שילוב
בגן השילוב מתקיים גן טיפולי ("הגן הקטן"), שאותו מפעילות גננות בעלות הכשרה בחינוך מיוחד, לצד הגן הרגיל ("הגן הגדול").
ילדי השילוב לומדים ברוב שעות היום בקרב קבוצת בני גילם בגן הגדול, ולצד זאת הם נהנים ממפגשי הטרמה ומעבודה אינדיבידואלית בגן הקטן.
עיקר העבודה בגן השילוב הוא פיתוח כישורי השפה, הקניית מיומנויות למידה והבנה, הכנה לקריאה ומוכנות לכתה א'. בסיוע פסיכולוגית הגן ניתן גם מענה רגשי לילד, תוך הכוונה ותמיכה להורים ואף הפניה לגורמי טיפול נוספים במידת הצורך.
מטרת העל של גן השילוב היא לאפשר לילד להשתלב בכיתה א' במסגרת החינוך הרגיל. אנו עובדים על צמצום פערים בין הילד לקבוצת בני גילו על ידי שיפור יכולות וביצועים, הקניית מיומנויות וחיזוק הביטחון העצמי.
כדי להגשים את מטרותיו של גן השילוב, נבנה סדר היום בהתאם:
ברוב שעות היום לומדים ילדי השילוב בגן הגדול, ובגן השילוב הם נהנים מהטרמה לנושאים שיילמדו, עיבוד נוסף ושעות עבודה פרטניות, שבהן מיושמת תוכנית הטיפול שנקבעה אינדיבידואלית עבור כל ילד.
הבוקר נפתח בפעילות קבוצתית מכוונת לעבודה על מוטוריקה גסה, וריכוז הבוקר נותן הטרמה לנושא שיילמד בריכוז בגן הגדול.
לאחר מכן הקבוצה עוברת ללמוד בגן הגדול, וחלק מן הילדים נשארים בגן השילוב לעבודה אינדיבידואלית.
באמצע היום מתקיים בגן השילוב ריכוז המתמקד במיומנויות שפתיות או רגשיות, ולאחריו שוב מתפצלת הקבוצה בין גן האם וגן השילוב.
את היום מסיימים בריכוז סיכום ופרידה בגן השילוב.
בגן השילוב אנו מקיימים גם שילוב הפוך: גן השילוב מארח את ילדי הגן הגדול לפעילויות מאתגרות כשעת אפיה ושעת סיפור טיפולי.
גני השילוב מעוצבים ומאובזרים ברמה גבוהה, ומספקים סביבה לימודית מזמינה ומקדמת.
בגן השילוב גננת וסייעת מסורות ומנוסות, בעלות הכשרה בחינוך מיוחד. הצוות עובד בשיתוף פעולה עם צוות הפיקוח וההדרכה מטעם משרד חינוך, מצטיין בעמידה בקריטריונים הפדגוגיים והמקצועיים וזוכה להערכה רבה.
מעבר למצוינות המקצועית, מובילה את הצוות שלנו תחושת השליחות:
הגננות מודעות לאתגרים, כמו גם להזדמנות הבלתי-חוזרת שגן השילוב מעניק לילדים.
לצד הצוות הפדגוגי, פסיכולוגית הגן מקדמת את הפן הרגשי, תומכת בהורים ומסייעת בתיווך מול גורמי טיפול נוספים ומול מסגרות ההמשך.
צוות גן השילוב עובד בשיתוף פעולה מלא עם צוות גן האם – הגן הרגיל, כך שלמעשה, תלמידי גן השילוב נהנים ממעטפת קידום מקיפה של מגוון נשות מקצוע, הבונות יחד את המטרות הטיפוליות ואת תוכנית ההתערבות.
הנהלת "בית יעקב" בונה מערך השתלמויות שנתי, שבו משתתפות כל נשות הצוות בגנים. במסגרת ההשתלמויות מקבלות הגננות כלים חדשים לבנייה וליישום של תוכניות לימודים, להתמודדות מיטבית עם אתגרים בגן ובניהולו, לאבחון עדכני ועוד.
קייטנות ניצנים בחופשות
הצוות שלנו מפתח תוכניות הפעלה ייחודיות ומרתקות שמספקות לילדים חוויה ערכית וחינוכית, לצד העשרת עולמם בידע משמעותי.
עם צוות מפעילים ומפעילות מסור ואוהב, הילדים נהנים מסדר יום קבוע ויציב המותאם במדויק לצרכיהם
וממגוון מלהיב של פעילויות איכותיות, בטיחותיות ומפוקחות.
צהרונים
שני עקרונות מנחים אותנו ואת הצוות שלנו:
הצהרון הוא מרחב התפתחות חופשי. בניגוד לשעות הלימודים שקודמות לו, אין בצהרון טבלת הספקים תובענית או מד הישגים קפדני. אחרי שעות הלמידה הארוכות, הילדים מוזמנים ליהנות מפעילויות מגוונות ומהזדמנות לביטוי אישי של רצונות והעדפות.
הצהרון הוא חממה לפיתוח רגשי. הקשבה, אכפתיות, אהבה, אווירה של חום, ביטחון ויציבות – אלו הנכסים המשמעותיים ביותר שבהם ניתן להעשיר את הילדים בשעות הצהרון. אנו פועלים על פי הידיעה המוכחת מחקרית, כי המשאבים הרגשיים אחראיים בס"ד ל-80% מסיכויי ההצלחה של האדם, לעומת 20% בלבד שמשויכים לכישורים, ידע ומשאבים שכליים אחרים. אנו מעודדים את הצוות שלנו לטפח את המשאבים החיוניים האלה, דווקא בזמן שהילדים עשויים להיות רגישים יותר וזקוקים להם במיוחד.
צוות הצהרון מקבל את כל הכלים להגשמת העקרונות הללו. נהלי הצהרון, כללי המסגרת, התוכנית המובנית – כל אלה יוצרים עבור המפעיל/ה מרחב מאורגן, משוחרר משאלות לגבי אופי הפעילות והעיתוי, ומהצורך להשקיע אנרגיות חיוניות בחיפוש חומרים, תכנים ורעיונות. כך פנוי הצוות למילוי מושלם ורגוע של תפקידו המשמעותי.
להיכרות עם התוכניות הייחודיות שלנו לצהרונים ולקייטנות ולמידע על אפשרויות רכישה – לחצו כאן.
הצהרון מהווה מסגרת המשך חינוכית עבור הילדים. סדר יום ותוכנית מוגדרת הם הבסיס להתנהלות תקינה, יציבה ובטוחה.
התוכניות שלנו
התוכנית השנתית הנבחרת מתורגמת בצהרון למעטפת יישום חווייתית.
כל מפעיל/ה מקבל/ת ערכה מלאה, המכילה את כל רכיבי התוכנית להפעלה קלה, נעימה, מסודרת ונוחה. יחד עם חוברת ההדרכה, דפי היצירה והעבודה, בובות הדמותג ושאר חלקי התוכנית, מוכנים עבור הצוות גם משחקים, מזכרות ופרסים מלהיבים לעיצוב התנהגות רצויה.
בחודש אדר מקבלים הילדים גם תחפושת יפהפיה התואמת את התוכנית השנתית של הצהרון.
שעות אחר-הצהריים הן לרוב שעות מאתגרות עבור הילדים – העייפים מפעילות הבוקר ומהשהות הארוכה באותו המבנה, ומתגעגעים הביתה. בדיוק לכן אנחנו בוחרים צוות שמסוגל להפוך אותן לשעות היפות של היום: צוות מסור וחם, ערני ואחראי.
כדי להעצים את תחושת הביטחון והחמימות המשפחתית בלבבות הילדים, כאשר אנו בוחרים את צוות ההפעלה של הצהרון – אנו נותנים עדיפות לצוות המפעיל את הגן בבוקר.
בכל צהרון, המונה עד 30 ילדים, ישנם מדריך וסייע או מדריכה וסייעת. בקבוצה גדולה יותר, ישנו תקן לסייע/ת נוספת.
צוות הצהרון עובר הכשרה מיוחדת, שבמסגרתה אנו מקנים לו כלים חינוכיים לעבודה עם הילדים במגוון תחומי הפעילות של הצהרון: יצירה, סיפור, משחק, ואפילו הקניית הרגלי אכילה טובים בשעת ארוחת הצהריים.
פעילות הצהרון מפוקחת ומודרכת על ידי צוות המדריכות האזוריות של צהרוני "ניצני פתחיה". על הצד הטכני והבטיחותי ממונים רכזים עירוניים המבקרים בשטח ועוקבים אחר התנהלות הצהרונים.
מערכת החוגים של הצהרונים מופעלת על ידי מפעילי חוגים שעוברים הכשרה ספציפית במרכז הפדגוגי "שתילי אריה".