מסגרות לגילאי

3-6

עולמות חדשים נפתחים

מעונות יום

מעונות יום

מעונות יום
רב תכליתיים

מעונות יום
רב תכליתיים

גני ילדים

גן הילדים הראשון של "בית יעקב" הוקם בתש"ט (1949). 75 שנים אחרי, אנו מוקירים את הזכות להפעיל מאות גנים עבור יותר מ-10,000 ילדים – בפריסה ארצית, במגוון שפות, ועם סטנדרטים גבוהים במיוחד של איכות חינוך ולמידה.

תוכנית הלימודים הייחודית של הגנים
נבנית בידי מומחיות החינוך והידע של "בית יעקב" ושל עולם הידע "שתילי אריה", בתיאום עם מחלקת הפיקוח של משרד החינוך. כמו בכל אחת ממסגרות "בית יעקב", גם כאן מוגדרים סטנדרטים גבוהים במיוחד שעל פיהם נבנית סביבת הלמידה ומוגשים התכנים האיכותיים.

כי החזון שלנו, זה לתת את הטוב ביותר – מהבסיס.

גנים בשפות נוספות
מתוך ראייה קהילתית רחבה הוקמו הגנים לילדים שהשפה המדוברת בביתם היא אנגלית או אידיש.

התכנים, המערכים ועזרי הלמידה נבנים בהתאמה שפתית ומנטלית, ומכוונים להעניק לילדים מענה עכשווי מלא עם מבט לעתיד:

בעזרת הגננות, המדריכות והמפקחת, הם גדלים לילדים ישראליים שמשלימים את פערי השפה והתרבות ומוכנים להשתלבות מיטבית בבית-הספר.

כי חינוכו של כל ילד, מכל מקום ובכל שפה, הוא בשבילנו לב העניין.

גני שילוב

גני השילוב הם מקפצת קידום שמאפשרת לילדים עם קשיים שפתיים בגילאי גן חובה לקבל מענה התפתחותי וטיפולי מושלם במסגרת גן רגיל.

בגן השילוב מתקיים גן טיפולי ("הגן הקטן"), שאותו מפעילות גננות בעלות הכשרה בחינוך מיוחד, לצד הגן הרגיל ("הגן הגדול").

ילדי השילוב לומדים ברוב שעות היום בקרב קבוצת בני גילם בגן הגדול, ולצד זאת הם נהנים ממפגשי הטרמה ומעבודה אינדיבידואלית בגן הקטן.

עיקר העבודה בגן השילוב הוא פיתוח כישורי השפה, הקניית מיומנויות למידה והבנה, הכנה לקריאה ומוכנות לכתה א'. בסיוע פסיכולוגית הגן ניתן גם מענה רגשי לילד, תוך הכוונה ותמיכה להורים ואף הפניה לגורמי טיפול נוספים במידת הצורך.

מטרת העל של גן השילוב היא לאפשר לילד להשתלב בכיתה א' במסגרת החינוך הרגיל. אנו עובדים על צמצום פערים בין הילד לקבוצת בני גילו על ידי שיפור יכולות וביצועים, הקניית מיומנויות וחיזוק הביטחון העצמי.

קייטנות ניצנים בחופשות

משפחת "בית יעקב" מעניקה מענה עוטף גם בימי החופשה, ומפעילה קייטנות חווייתיות ומושקעות במאות גנים ובתי-ספר ברחבי הארץ.

הצוות שלנו מפתח תוכניות הפעלה ייחודיות ומרתקות שמספקות לילדים חוויה ערכית וחינוכית, לצד העשרת עולמם בידע משמעותי.

עם צוות מפעילים ומפעילות מסור ואוהב, הילדים נהנים מסדר יום קבוע ויציב המותאם במדויק לצרכיהם

וממגוון מלהיב של פעילויות איכותיות, בטיחותיות ומפוקחות.

צהרונים

שעות אחר הצהריים הופכות לזמן איכות אמיתי בצהרוני "ניצני פתחיה". כאן מקבלים הילדים יחס מחבק, ארוחה חמה איכותית ופעילות עשירה, מגוונת ומלאת תוכן.

שני עקרונות מנחים אותנו ואת הצוות שלנו:

הצהרון הוא מרחב התפתחות חופשי. בניגוד לשעות הלימודים שקודמות לו, אין בצהרון טבלת הספקים תובענית או מד הישגים קפדני. אחרי שעות הלמידה הארוכות, הילדים מוזמנים ליהנות מפעילויות מגוונות ומהזדמנות לביטוי אישי של רצונות והעדפות.

הצהרון הוא חממה לפיתוח רגשי. הקשבה, אכפתיות, אהבה, אווירה של חום, ביטחון ויציבות – אלו הנכסים המשמעותיים ביותר שבהם ניתן להעשיר את הילדים בשעות הצהרון. אנו פועלים על פי הידיעה המוכחת מחקרית, כי המשאבים הרגשיים אחראיים בס"ד ל-80% מסיכויי ההצלחה של האדם, לעומת 20% בלבד שמשויכים לכישורים, ידע ומשאבים שכליים אחרים. אנו מעודדים את הצוות שלנו לטפח את המשאבים החיוניים האלה, דווקא בזמן שהילדים עשויים להיות רגישים יותר וזקוקים להם במיוחד.

צוות הצהרון מקבל את כל הכלים להגשמת העקרונות הללו. נהלי הצהרון, כללי המסגרת, התוכנית המובנית – כל אלה יוצרים עבור המפעיל/ה מרחב מאורגן, משוחרר משאלות לגבי אופי הפעילות והעיתוי, ומהצורך להשקיע אנרגיות חיוניות בחיפוש חומרים, תכנים ורעיונות. כך פנוי הצוות למילוי מושלם ורגוע של תפקידו המשמעותי.

להיכרות עם התוכניות הייחודיות שלנו לצהרונים ולקייטנות ולמידע על אפשרויות רכישה – לחצו כאן.

מה נכניס לכאן לבינתיים?

דילוג לתוכן