גני שילוב

עלינו

גני השילוב שלנו מיועדים לילדים בגילאי גן חובה, שמתמודדים עם קשיים משמעותיים בתחום השפתי, וועדת שילוב קבעה שהם יכולים להסתדר בגן רגיל.

בגן השילוב מתקיים גן טיפולי ("הגן הקטן"), שאותו מפעילות גננות בעלות הכשרה בחינוך מיוחד, לצד הגן הרגיל ("הגן הגדול").

ילדי השילוב לומדים ברוב שעות היום בקרב קבוצת בני גילם בגן הגדול, ולצד זאת הם נהנים ממפגשי הטרמה ומעבודה אינדיבידואלית בגן הקטן.

עיקר העבודה בגן השילוב הוא פיתוח כישורי השפה, הקניית מיומנויות למידה והבנה, הכנה לקריאה ומוכנות לכתה א'. בסיוע פסיכולוגית הגן ניתן גם מענה רגשי לילד, תוך הכוונה ותמיכה להורים ואף הפניה לגורמי טיפול נוספים במידת הצורך.

מטרת העל של גן השילוב היא לאפשר לילד להשתלב בכיתה א' במסגרת החינוך הרגיל. אנו עובדים על צמצום פערים בין הילד לקבוצת בני גילו על ידי שיפור יכולות וביצועים, הקניית מיומנויות וחיזוק הביטחון העצמי.

הצוות שלנו

בגן השילוב גננת וסייעת מסורות ומנוסות, בעלות הכשרה בחינוך מיוחד. הצוות עובד בשיתוף פעולה עם צוות הפיקוח וההדרכה מטעם משרד חינוך, מצטיין בעמידה בקריטריונים הפדגוגיים והמקצועיים וזוכה להערכה רבה.

מעבר למצוינות המקצועית, מובילה את הצוות שלנו תחושת השליחות:

הגננות מודעות לאתגרים, כמו גם להזדמנות הבלתי-חוזרת שגן השילוב מעניק לילדים.

לצד הצוות הפדגוגי, פסיכולוגית הגן מקדמת את הפן הרגשי, תומכת בהורים ומסייעת בתיווך מול גורמי טיפול נוספים ומול מסגרות ההמשך.

 

צוות גן השילוב עובד בשיתוף פעולה מלא עם צוות גן האם – הגן הרגיל, כך שלמעשה, תלמידי גן השילוב נהנים ממעטפת קידום מקיפה של מגוון נשות מקצוע, הבונות יחד את המטרות הטיפוליות ואת תוכנית ההתערבות.

הנהלת "בית יעקב" בונה מערך השתלמויות שנתי, שבו משתתפות כל נשות הצוות בגנים. במסגרת ההשתלמויות מקבלות הגננות כלים חדשים לבנייה וליישום של תוכניות לימודים, להתמודדות מיטבית עם אתגרים בגן ובניהולו, לאבחון עדכני ועוד.

סדר יום וסביבה חינוכית

כדי להגשים את מטרותיו של גן השילוב, נבנה סדר היום בהתאם:

ברוב שעות היום לומדים ילדי השילוב בגן הגדול, ובגן השילוב הם נהנים מהטרמה לנושאים שיילמדו, עיבוד נוסף ושעות עבודה פרטניות, שבהן מיושמת תוכנית הטיפול שנקבעה אינדיבידואלית עבור כל ילד.

הבוקר נפתח בפעילות קבוצתית מכוונת לעבודה על מוטוריקה גסה, וריכוז הבוקר נותן הטרמה לנושא שיילמד בריכוז בגן הגדול.

לאחר מכן הקבוצה עוברת ללמוד בגן הגדול, וחלק מן הילדים נשארים בגן השילוב לעבודה אינדיבידואלית.

באמצע היום מתקיים בגן השילוב ריכוז המתמקד במיומנויות שפתיות או רגשיות, ולאחריו שוב מתפצלת הקבוצה בין גן האם וגן השילוב.

את היום מסיימים בריכוז סיכום ופרידה בגן השילוב.

בגן השילוב אנו מקיימים גם שילוב הפוך: גן השילוב מארח את ילדי הגן הגדול לפעילויות מאתגרות כשעת אפיה ושעת סיפור טיפולי.

גני השילוב מעוצבים ומאובזרים ברמה גבוהה, ומספקים סביבה לימודית מזמינה ומקדמת.

מידע שימושי

שעות פעילות הגנים:

בימים א' – ה' 7:30-13:30
ביום ו' 7:30-12:00

תלמידי גני השילוב נהנים מתכנית הצהרונים הפועלים בגן הגדול – גן האם – הצמוד לגן השילוב.

על מנת לקבל זכאות לגן שילוב יש צורך לעבור ועדת שילוב בלבד.

חשוב לדעת: גני השילוב אינם מוגדרים כגני חינוך מיוחד. ולכן, ילדים בגן שילוב הזקוקים לטיפולים פרא-רפואיים מקבלים אותם דרך קופות החולים בשעות אחר הצהריים, בשונה מילדי גן שפה הזכאים לטיפולים אלו כחלק אינטגראלי מיום הלימודים בגן.

בגן השילוב תיהנה בתך מקידום שפתי אינטנסיבי ומקיף באמצעות עבודה פרטנית וקבוצתית. המציאות מוכיחה שהקידום בגני השילוב הוא יעיל עד כדי כך, שלעתים קרובות ילדי גן השילוב לא רק מצמצמים את הפערים שהיו בינם לבין בני גילם, אלא הם אף עוברים אותם בעושר שפתי ובכישורי למידה.

סלקטיב מוטיזם (אילמות סלקטיבית) היא תופעה שבה ילד אינו מצליח לדבר בסיטואציות מסוימות, אף על פי שאין לו בעיה גופנית הפוגעת ביכולת הדיבור שלו ושבסיטואציות אחרות הוא מצליח לדבר (לדוגמה: מדבר בבית, אך לא מדבר בגן).

בגן שילוב קבוצת תלמידים קטנה המהווה חממה מאפשרת במיוחד עבור ילדים הסובלים מסלקטיב מוטיזם. הצוות המקצועי והמיומן פועל בליוויה ובהדרכתה של פסיכולוגית הגן, וביחד אנו מסייעים לילדים להיפתח וליצור קשר מילולי משמעותי.

בגן השילוב ביתך תקבל תגבור בשפה העברית, וקידום של מיומנויות שפה נוספות ונחוצות, כמו תכנון משפט ושליפת מילים.

גן השילוב הוא המקום להעצמת כישורי למידה והכנה לכיתה א'. בוגרות גן השילוב מגיעות לכתה א' עם יתרון משמעותי במוכנות לרכישת הקריאה הכתיבה והחשבון, נוסף להרגלי למידה ולביטחון עצמי – החשובים כל-כך בעת הכניסה למסגרת חדשה.

גן שילוב הוא אכן המקום בו תוכל בתכם לקבל מענה מקיף לקשייה החברתיים. בגן היא תרכוש מיומנויות חברתיות ותתאמן ביישום שלהן בקבוצה קטנה ולאחר מכן בקבוצת השווים הגדולה. מטרות העבודה הרגשיות, שאליהן מכוון הצוות, מסייעות בפיתוח האינטליגנציה הרגשית. בעזרת השם, הילדה שלכם תתחזק ותגיע לכיתה א' עם מוכנות רגשית וביטחון עצמי.

מה נכניס לכאן לבינתיים?

דילוג לתוכן